UOSI Slatina održala završnu konferenciju projekta „Zaželi-poželi“
Jučer je u restoranu Višnjica Udruga osoba s invaliditetom Slatina održala završnu konferenciju projekta „Zaželi-poželi“ (UP.02.1.1.05.0250) programa za zapošljavanje žena, prema Ugovoru s Ministarstvom rada i mirovinskog sustava, financiranom iz Europskog socijalnog fonda, operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.
Konferenciji je zbog epidemiološke situacije prisustvovao minimalan broj sudionika, odnosno predstavnici partnera na projektu: Grada Slatine, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, područnog ureda Virovitica i Centra za socijalnu skrb Slatina, zatim zaposlenice u sklopu projekta, predstavnici Općine Čađavica, LAG-a Marinianis i Gradskog društva Crvenog križa Slatina.
Nazočne su na početku konferencije pozdravile dopredsjednica UOSI Slatina Ksenija Vujanović Juras i predsjednica udruge Diana Zelenka koja je potom predstavila projektne aktivnosti.
Tom je prigodom istaknula kako je Udruga osoba s invaliditetom Slatina kroz slične projekte „pionir“ u pružanju pomoći u kući još od 2009. godine, a svi su bili usmjereni ka osiguravanju što boljih uvjeta življenja za socijalno najugroženije skupine društva, stare i nemoćne, njihovu osnaživanju i senzibilizaciji zajednice u kojoj žive.
– Kroz projekt „Zaželi-poželi“ u protekla 24 mjeseca olakšali smo život za 68 korisnika, osoba s invaliditetom, te starijih i nemoćnih osoba kojima je potrebna tuđa skrb i njega, a o kojima je kroz uslugu pomoći u kući skrbilo 12 novozaposlenih žena, dok je koordinatorica projekta bila zaposlena na 30 mjeseci. Cilj projekta je bio osigurati pripadnicama ciljane skupine rast samopouzdanja i motivacije, kao i stjecanje dodatnih znanja i vještina, te smanjenje socijalne isključenosti i siromaštva krajnjim korisnicima.
10 žena u sklopu projekta dobilo je i verificiranu potvrdu o stečenom dodatnom obrazovanju za zanimanje cvjećar-aranžer u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Slatina što će im svakako biti dodatna mogućnost novog zapošljavanja po završetku projekta, – rekla je predsjednica UOSI Diana Zelenka te naglasila kako dobiveni rezultati provedene evaluacije s krajnjim korisnicima i zaposlenim ženama upućuju na potreban nastavak projekta s obzirom na ostvarenu korist za lokalnu i širu društvenu zajednicu.
Udruga osoba s invaliditetom Slatina kroz ovaj je projekt uspješno ostvarila financijsku potporu u iznosu od 1.644.422,42 kn bespovratnih sredstava u stopostotnom iznosu financiranja od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda.
Predsjednica Zelenka zahvalivši se svim partnerima i suradnicima u projektu, na kraju je istaknula kako UOSI Slatina planira novu prijavu na natječaj u sklopu nacionalnog Programa zapošljavanja žena ”Zaželi” odmah po ponovnom otvaranju od strane Ministarstva rada i mirovinskog sustava, te izrazila nadu nastavka projektnih aktivnosti „Zaželi-poželi“ još u ovoj godini.
O samoj provedbi projekta na terenu govorila je voditeljica projekta Željka Butorac, a svoja iskustva s korisnicima vrlo emotivno je s nazočnima podijelila Svjetlana Nemet, te se u ime svih zaposlenih žena zahvalila na pruženoj prilici i izuzetnoj suradnji tijekom projekta. Isto tako izrazila je nadu ponovnog zapošljavanja kroz nastavak ovoga projekta kada zaživi, što bi bilo od velikog značaja i za korisnike koji su se za njih jako vezali i kojima je zaista potrebna daljnja pomoć.
Zadovoljstvo na kvalitetnoj provedbi projekta izrazio je predstojnik Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Područnog ureda Virovitica Hrvoje Belobrk koji je tom prigodom posebne riječi hvale uputio zaposlenim ženama na izuzetno dobro obavljenom poslu koji bi možda i ljudi koji profesionalno obavljaju takve poslove puno teže odradili.
Istaknuo je kako je HZZ, Područni ured Virovitica u proteklih godinu i pol dana kroz projekt Zaželi zaposlio više od 200 osoba na području Virovitičko-podravske županije.
– To je ona najljepša priča o svakoj kapi u slapu jer smo svi zajedno napravili jedan veliki pomak, jedan veliki rezultat na tržištu rada naše županije, a dobit samih korisnika, kao i zaposlenih žena je nemjerljiva, te su one većinom nakon završetka projekta uspjele pronaći novo zaposlenje, – naglasio je Belobrk.
U ime Grada Slatine i gradonačelnika Denisa Ostrošića nazočne je pozdravila viša stručna suradnica u Odsjeku za gospodarstvo pri Upravnom odjelu za razvoj Grada Slatine i voditeljica projekta „Slatino, zaželi!“ Marija Fumić koja je pohvalila realizaciju projekta „Zaželi-poželi“.
– Općenito govoreći, možemo primijetiti koliko su projekti koji potiču inkluziju bitni ne samo za naše lokalno stanovništvo već za kompletnu zajednicu. Europska unija u ovom financijskom razdoblju omogućila je izdašna financijska sredstva za poboljšanje zapošljivosti ugroženih skupina te promicanje socijalne uključenosti. Osim JLS, važnu ulogu u provedbi projekata financiranih iz ESF-a imaju i udruge koje su poprimile karakteristike socijalnih poduzeća, zbog tih značajki svaki Zaželi i sličan projekt treba biti podržan od strane svih dionika društva te omogućiti što lakšu provedbu ovakvih projekata, – istaknula je Marija Fumić zaželjevši UOSI Slatina što brži nastavak aktivnosti projekta Zaželi.
Odličnu suradnju na projektu istaknula je zamjenica ravnateljice Centra za socijalnu skrb Slatina Ivona Balić.
– Centar za socijalnu skrb Slatina uvijek se rado odaziva kada su ovakvi projekti u pitanju, a ne mora se ni naglašavati njihova višestruka korist. S jedne strane pomoglo se onim najosjetljivijim osobama u potrebi, našim korisnicima, a s druge strane pomoglo se pri zapošljavanju teško zapošljivih skupina. Ovaj projekt je naročito došao do izražaja u vrijeme pandemije koronavirusom koja, iako popušta još uvijek traje, kada socijalni radnici nisu mogli ući u domove svojih korisnika te su o njima brinule upravo ove žene i tu se pokazala jedna od najvećih dobrobiti ovoga projekta, – rekla je Ivona Balić.
Iskustva vezana za rad projekta Zaželi koji su u provedbi, s nazočnima su podijelili voditeljica LAG-a Marinianis Renata Benija i voditelj projekta “Zaželi – općina Čađavica” Igor Čiček.
(mf/Foto: Mihaela Feldi)