DOGAĐANJANASLOVNICA

U OŠ Josipa Kozarca Slatina održana početna konferencija projekta TaMPeD

Jučer je putem Zoom aplikacije u Osnovnoj školi Josipa Kozarca u Slatini održana početna konferencija povodom provedbe projekta pod nazivom “Joint elaboration and implementation of a primary school talent management and personality development program“ (TaMPeD), a kojeg će u sklopu Programa prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska 2014.-2020. Interreg, kao glavni partner provoditi OŠ Josipa Kozarca dok su joj partneri na ovom projektu Sveučilište Pečuh i Osnovna škola Voćin.

Na samom početku sudionike početne konferencije pozdravila je ravnateljica Osnovne škole Josipa Kozarca Slatina Ksenija Vujanović-Juras, a potom je o značaju projekta govorila Zrinka Šajn, predstavnica programa Interreg.

Izuzetnu suradnju s Osnovnom školom Josipa Kozarca Slatina istaknula je pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i demografiju Virovitičko-podravske županije Martina Bunić u sklopu koje je istaknula projekt „Budi STEMpatičan“. Tom je prigodom pohvalila rad škole koja je iznjedrila izvrsne mlade ljude, a o njihovoj izvrsnosti, između ostaloga, svjedoče učenici koji su pet godina za redom najbolji u županiji.

Uz koordinatoricu projekta i pedagoginju Osnovne škole Josipa Kozarca Slatina Katarinu Ćosić, konferenciju je vodila Dražena Vujanović, učiteljica Engleskog jezika koja je predstavila projekt ukupne vrijednosti 233.336,60 €, a koji s iznosom od 198.336,10 € sufinancira Europski fond za regionalni razvoj.

Ovaj je projekt namijenjen razvoju i provedbi programa za razvoj darovitosti i korisnika kao inovativnog elementa što će se postići zajedničkom razradom programa koji je usmjeren na rad s darovitim učenicima i razvoj njihovih potencijala te promicanje fleksibilnih putova učenja, uključujući profesionalno usmjeravanje darovitih učenika.
Prvi specifični cilj projekta je razvoj izvannastavnih aktivnosti za učenike koji će doprinijeti motivaciji učenika uključivanjem u zajedničke obrazovne aktivnosti za bolje ishode učenja, dok je drugi specifični cilj jačanje sposobnosti obrazovnih djelatnika da prepoznaju, identificiraju i rade s nadarenim učenicima na području Virovitičko-podravske i Baranjske županije.

Dugoročni je cilj izgradnja osnove buduće suradnje, pa će se nužno nastaviti razmjena iskustava u području upravljanja talentima, formirat će se nove studijske skupine i tražiti novi okvir suradnje.

Kroz ovaj inovativan prekogranični obrazovni pristup učenici osnovnih škola u Pečuhu, Slatini i Voćinu dobit će informacije o povijesti i kulturi tijekom zajedničkih aktivnosti u zajedničkim učeničkim kampovima i upoznat će zemljopis pograničnog područja, a širenjem novo razvijenog programa škole će se moći povezati s drugim obrazovnim institucijama u pograničnoj regiji dijeleći znanje i iskustva.

Kao jedan od partnera rad svoje škole je predstavila Ana Pavić, koordinatorica projekta Osnovne škole Voćin, kao i Sandor Jaszenovics koji je u ime Sveučilišta u Pečuhu također govorio o značaju ovog zajedničkog projekta.

Uz predstavnike korisnika i nositelja projekta na konferenciji su nazočili i dožupan Virovitičko-podravske županije Darko Žužak, predstavnici Agencije za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije VIDRA, predstavnici Programa suradnje Mađarska-Hrvatska HUHR Zajedničkog tajništva u Budimpešti (Interreg) te doktor psihologije Josip Burušić, ispred Instituta Ivo Pilar.

Za vrijeme trajanja projekta od 1. rujna 2020. do 30. travnja 2022. godine, škole s obje strane granice, Hrvatske i Mađarske, pokušat će usavršiti jedinstvenu metodologiju za razvoj darovitosti, dok će postojeću osnovu za rad s darovitom djecom pokušati što više razviti kako u sadržaju tako i u opremi. To će im svakako omogućiti sredstva koja im u sklopu projekta pripadaju, tako će OŠ Josipa Kozarca Slatina imati na raspolaganju 82.697,72  €, OŠ Voćin 56.638,88 €, a Sveučilište Pečuh 94.000,00 €.

Projektom će se isto tako nastojati smanjiti nedostatak obrazovanih učitelja koji bi mogli ovaj posao raditi kompetentno, nabavit će se relevantna literatura, a  važan dio trebao bi biti i razvoj osobnosti nadarene djece.
(mf/Foto: Mihaela Feldi)


Možda će vas zanimati i ...

Back to top button