KULTURA I OBRAZOVANJENASLOVNICA

Silvija Mađarić, odabrana stipendistica Ministarstva obrazovanja u Japanu, provela 18 mjeseci u Osaki

Silvija Mađarić, učiteljica Engleskoga jezika iz Osnovne škole Eugena Kumičića Slatina, provela je 18 mjeseci u Japanu na stručnom usavršavanju za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola. Učiteljica je dobila pravo studiranja na jednim od najboljih sveučilišta na svijetu – Osaka University te Osaka Kyoiku University.

Testiranje učitelja za pravo dobivanja stipendije odvijalo se u Veleposlanstvu Japana u Zagrebu. Pri odabiru stipendista, temeljom poslanog prijavnog obrasca, najuspješniji kandidati pozvani su na testiranje engleskog i japanskog jezika te na intervju pred komisijom. Najuspješnije kandidate stručna komisija predlaže MEXT-u (Ministarstvo obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije u Japanu) koji odlučuje o konačnoj dodjeli stipendije. Učiteljica Silvija Mađarić bila je jedina kandidatkinja s naših prostora kojoj je dodijeljena stipendija za stručno usavršavanje u Japanu.

Tijekom profesionalnog usavršavanja u Japanu pohađala je intenzivne tečajeve japanskog jezika iz područja pisanja i čitanja, govorenja i gramatike kako bi se lakše integrirala u društvo te pobliže upoznala japansku kulturu i običaje. Uz navedeno učitelji su posjećivali osnovne i srednje škole u Osaki gdje su imali mogućnost prisustvovati nastavi različitih školskih predmeta, držati radionice s učenicima i učiteljima, sudjelovati u školskim aktivnostima te upoznati obrazovni sustav Japana, koji slovi kao jedan od najuspješnijih na svijetu. 

Tijekom posljednje godine boravka u Japanu učiteljica Silvija Mađarić pisala je istraživački rad uz mentora profesora Justina Parkera Poola, prof. engleskoga jezika na Učiteljskom fakultetu u Osaki. Tema istraživačkog rada bila je Games in teaching English as a foreign language: Comparison study between Japan and Croatia, u kojemu je, osim teorijske podloge, usporedila dobivene podatke učitelja u Hrvatskoj i Japanu o stavovima i praktičnoj primjeni igara u nastavi Engleskoga jezika. Zaključak istraživanja jest da su učitelji Engleskoga jezika u Hrvatskoj otvoreniji prema modernijim pristupima poučavanja, uvode inovativne metode rada u nastavi Engleskoga jezika, stavljanju naglasak na uporabu jezika te na govorenje, dok je u Japanu fokus poučavanja Engleskoga jezika gramatika, čitanje i prijevod.

Osim stručnog usavršavanja učiteljica Mađarić upoznala je i prirodne i kulturološke ljepote Japana te tako imala prilike posjetiti metropolu Tokio i njezinu okolicu, vidjeti veličanstvenu Fuji-san, Kyoto – grad koji vodi u prošlost, Naru, Hiroshimu te tropsko otočje Okinawa u Japanu.

Kao zaključak boravka u Japanu učiteljica navodi da je život u Japanu jedna sasvim druga dimenzija.

– Cijela država impresionira veličinom i populacijom, no disciplina i red vladaju u javnom prostoru. Ljudi su izrazito pristojni, tihi i diskretni. U gomili ljudi na ulicama osjeća se mir. Japan je svakako skladan spoj tradicije i modernizacije te se ne možete ne zaljubiti u kulturu, povijest, običaje i ljepote koje nudi ova Zemlja Izlazećeg Sunca, – rekla je učiteljica Mađarić.
(mf/Izvor: Silvija Mađarić)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button