Projektni dan u OŠ Josipa Kozarca Slatina
U osnovnoj školi Josipa Kozarca Slatina održan je Erasmus+ projektni dan s temom „Učenici 21. stoljeća“.
Projektni dan održan je u okviru Erasmus+ projekata ”Be the change…you want to be!”, „We little XXI century explorers… ready to map and code our territory“ i „Mathematica regina omnium scientiarum et – learning path to success “, a sudjelovali su svi učitelji i učenici matične i područnih škola.
U sklopu Projektnog dana učenici i učitelji su uspjeli povezati tri različita Erasmus+ projekta koja provodi OŠ Josipa Kozarca te su s ponosom ostvarili ciljeve Erasmus+ projektnog dana kroz brojne projektne radionice koje su bile kreativne, raznolike i svrhovite, a obuhvaćale su sljedeće aktivnosti:
- suvremenim metodama rada učenici prikupljaju, proučavaju te grafički prikazuju statističke podatke o demografskim i socijalnim promjenama u svojoj regiji, zemlji, Europi i širom svijeta
- motivirani genetikom učenici saznaju odgovore na pitanja vezana uz ljudsko podrijetlo i bioraznolikost te čimbenike koji utječu na nasljednost
- prikaz prirodnih i umjetnih materijala i njihov utjecaj na okoliš
- praktične radionice izrade dekoracija od recikliranih materijala – izrada mozaika od starih flomastera, izrada cvjetova ruže od kartonskih kutija za jaja, izrada srca od rola toaletnog papira, izrada mirisnih lutaka s lavandom od stare tkanine, izrada slika od piljevine i suhog lišća, izrada maski od recikliranih materijala, ukrašavanje ekovrećica, izrada čaša od recikliranog papira
- predavanje i radionicu „Razvrstavanje starog otpada“ koje su održali predstavnici Slatina koma
- radionicu izrade spremnika za otpad (Papirka i Petka)
- istraživačku nastavu o vodi i potrošnji vode
- izradu kućice za ptice od starog zvučnika i dasaka te hranilica za ptice
- radionicu recikliranja papira
- istraživanje i pisanje biografija aktivista za zaštitu okoliša
- proučavanje 3D animacije – energija kao pokretač žive i nežive prirode
- oblikovanje reljefa od glinamola i plastelina na šperploči ili tvrdom kartonu
- snalaženje na reljefnoj karti (prepoznavanje zadanog reljefnog oblika)
- plan dijela grada – crtanje pomoću pametne ploče na hamer papiru
- snalaženje na planu mjesta
- snalaženje pomoću tumača znakova
- grafičko kodiranje i dekodiranje – jezik strelica, kodiranje imena u ASCII binarnom kodu, u ASCII konverteru provjerili točnost pisanja binarnim kodom
- radionica izrađivanja narukvica i ogrlica od perli binarnim kodiranjem (3 boje: 1,0, razmak)
- animacija imena u aplikaciji Scratch
- korištenje digitalnih alata: plickers, lerning apps i word wall i tako su upoznali : Zavičajni muzej, dvorac Drašković, crkvu sv. Josipa i Stari podrum
- izrada reklame o pjenušcu Slatinski biser na latinici i glagoljici, kratak novinarski izvještaj o održanoj degustaciji slatinskog pjenušca, zanimljiv slogan kojim se promovira kvalitetu slatinskoga pjenušca na latinici i glagoljici, o sekvoji i Starom podrumu pišući glagoljicom oblikovali su plakat na koji su glagoljicom ispisivali pojmove vezane uz kulturno-povijesne spomenike
- služenje krivinometrom za mjerenje udaljenosti na kartama
- istraživanje i prezentacija podataka o vjerskim, kulturnim i prirodnim spomenicima grada
- izrađivanje puzzle u obliku kocaka sa slikama spomenika grada Slatine
- vježbanje logičkog razmišljanja uz kodiranje i igru
- igra u labirintu, praćenje uputa i davanje smjera na engleskom jeziku uz kodiranu abecedu
- sviranje s boomwhackerima pomoću kodova u bojama
(Mihaela Feldi/Izvor: OŠ J. Kozarca, Anita Jukić, učiteljica Matematike i Informatike)