Profesori IOŠ Slatina, Runje i Milaščević, predavači na 21. CARNET-ovoj konferenciji za korisnike u Šibeniku
U Šibeniku je danas započela 21. CARNET-ova konferencija za korisnike pod nazivom Na granici mogućeg, a trajat će do petka 8. studenoga.
Na konferencije će se obraditi razne IT teme podijeljene u šest cjelina: Učenik u fokusu, Sadržaj je kralj, Učitelj nove generacije, Tehnologija za promjene, Škole školama i Tehničke teme.
Na ovogodišnjoj konferenciji sudjeluju i profesori Industrijsko-obrtničke škole Slatina što je velika čast i uspjeh za ovu slatinsku školu.
Tako su već prvoga dana konferencije profesori Vedran Runje i Mark-Kristian Milaščević održali predavanje na temu „Praktična nastava – podučavanje istraživanjem“ gdje su interaktivnim izlaganjem prikazali primjer dobre prakse kroz projekt izrade CNC tokarilice.
Pri planiranju nastave nastavnik diferencira zadatke u razrednome odjelu ovisno o sposobnostima učenika te ih prilagođava darovitim učenicima i učenicima s teškoćama.
Uz takvu diferencijaciju zadataka omogućuje se optimalno ostvarivanje potencijala svih učenika što pozitivno utječe na radno ozračje tijekom nastave.
Dosadašnje iskustvo predavača pokazuje da su učenici izuzetno motivirani i ponosni zbog prezentacije rezultata projekta, na što osobito utječe predstavljanje njihova rada u medijima.
Kroz svoje su izlaganje slatinski profesori dokazali kako se provođenjem projektne nastave u praktičnoj nastavi razvija kreativnost učenika te, pozicioniranjem učenika u središte nastavnoga procesa, pozitivno utječe na njihovu aktivnost i motivaciju. Usvojena znanja i vještine učenicima će omogućiti razvoj komparativnih prednosti pri pozicioniranju na tržištu rada te postaviti odlične temelje za cjeloživotno učenje. Takav način usvajanja gradiva otvara i dodatne mogućnosti za integraciju nastavnih sadržaja unutar istoga predmeta te korelaciju s drugim, stručnim i općeobrazovnim, nastavnim predmetima.
Svoje izlaganje potkrijepili su i primjerom rada učenika u sklopu takva projekta u četiri koraka: 1. Upoznavanje s projektom, analiza problema, razmjena mišljenja, izrada nacrta i plana rada. 2. Rastavljanje klasične CNC tokarilice, zamjena istrošenih strojnih dijelova, obnova antikorozivne zaštite, izrada strojnih dijelova za konverziju u CNC tokarilicu, izrada nosiva stola s potrebnim zaštitama, spremištima za elektroniku i spremištem za odvajanje strugotine te zaštitnih elemenata koje propisuje zaštita na radu. 3. Ugradnja koračnih motora, senzora, upravljačke jedinice, napajanja, relejskih modula te kalibriranje i programiranje elektronike. 4. Puštanje CNC tokarilice u rad, određivanje početnih karakterističnih točaka.
(Mihaela Feldi/Foto: IOŠ Slatina)