Prof. dr. sc. Mirko Lukaš Slatinčanima predstavlja knjigu Pedagogijska aksiologija – Teorija vrijednosti u pedagogiji
Profesor pedagogije Mirko Lukaš koji surađuje i predaje više kolegija na Fakultetu za odgoj i obrzaovanje u Osijeku, a samim time na diplomskoj razini realizirat će nastavu i na izvanrednom studiju ranog i predškolskog odgoja u Slatini, Slatinčanima predstavlja knjigu Pedagogijska aksiologija – Teorija vrijednosti u pedagogiji čiji su autori redoviti profesor doktor znanosti Mirko Lukaš s Filozofskog fakulteta, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i njegov doktorand dr. sc. Dean Cikovac.
Danas se često u javnom prostoru govori o društvenim poremećajima nastalim kao zanemarivanje značaja odgoja, obrazovanja i znanosti. Vrijednosti su oduvijek prisutne u narodu samo se vremenom mijenja njihova percepcija. Rad i znanje su jedini zalog budućnosti i to ako su utemeljeni u procesima odgoja i obrazovanja, jer se čovjek ne odgaja i obrazuje za nešto, nego jedino i samo za sebe. Kada se govori o „društvu narušenih vrijednosti“ onda je neizbježna pedagogija koja usmjerava mlade uspješnijem oblikovanju boljeg, pravednijeg i demokratskog društva, što je moguće postići putem opredmećenog i sustavnog odgoja.
POSREDOVATI MOŽEŠ, SAMO ONO ŠTO POSJEDUJEŠ!
Knjiga koju predstavljamo je objavljena u izdanju nakladničke kuće
MIRO Virovitica, a potpisuju je autori
redoviti profesor doktor znanosti Mirko Lukaš s
Filozofskog fakulteta, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i
njegov doktorand dr. sc. Dean Cikovac, pod nazivom
Znanstvena monografija je tiskana nakon provedenih međunarodnih recenzija koje potpisuju prof. dr. sc. Željko Tanjić, teolog s doktoratom Papinskog sveučilišta Gregoriana u Rimu, a danas rektor Hrvatskog katoličkog sveučilišta u Zagrebu; prof. dr. sc. Wolfgang Müller-Commichau, predavač pedagogije i andragogije na Sveučilištu primijenjenih znanosti Rhein-Main, Wiesbaden, profesor na Sveučilištu Goethe u Frankfurtu na Majni, na Autonomnom sveučilištu u Madridu i Tehničkom sveučilištu u Kaiserslauternu i doc. dr. sc. Martin Strouhal, ugledni češki filozof i profesor na Karlovom sveučilištu u Pragu.
Autori su knjigom na teorijskoj razini utemeljili posve novu znanstvenu pedagošku disciplinu uvažavajući sustav vrijednosti u odgojno-obrazovnom kontekstu koristeći se pojmom aksiologija koji je u suvremenom odgoju i obrazovanju u potpunosti zanemaren. Tekst knjige upućuje na posve novo poimanje vrijednosti i povratak kriterijima za njihovo vrjednovanje. Doprinos autora vidljiv je u naglašavanju posebne naravi vrijednosti i promatranju koncepta vrijednosti kao polazišta za kulturno i moralno razumijevanje svijeta. (Strouhal, 2024). Knjiga je dragocjeni doprinos pedagogijskim znanostima, ali i drugim znanstvenim poljima u područjima društvenih i humanističkih znanosti u Hrvatskoj i šire (Tanjić, 2024).
Prof. dr. sc. Lukaš ističe kako ih je na pisanje monografije potaknula trenutna odgojna praksa i njezin odnos prema vrijednostima i njihovom potpunom obezvrjeđivanju u društvu. Refleksija ovoga stanja su društvena zbivanja i uništavanje svega vrijednoga, a za čime se traga tijekom cijele povijesti civilizacije, koja je svojim tisućljetnim analizama iznjedrila zaključak kako „odgajati mogu samo odgojene osobe“. Sve ostalo nepotrebno je iskušavati, a kamoli dopuštati eksperimente s pokušajima i pogreškama koje ostavljaju trag na uplive u obiteljski, školski, vršnjački, socio-društveni i kulturološki odgojni prostor.
(mf: Izvor: prof. dr. sc. Mirko Lukaš)