Na debatnom treningu sudjelovalo 32 učenika Srednje škole Marka Marulića Slatina
Prošlog je tjedna u Srednjoj školi Marka Marulića održan debatni trening na kojemu je sudjelovalo 32 učenika ove škole. Trening je uspješno provela mentorica Hrvatskog debatnog društva Gabrijela Martić, a učenike su za edukaciju pripremili i organizirali profesorica Sanja Mrzljak Jovanić i profesor Zorislav Jelenčić. Trening je proveden u sklopu projekta Demokratsko procijepljenje – Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka, a cilj je projekta osnažiti mlade za aktivno sudjelovanje u društvu.
Svoje dojmove o treningu napisali su sami učenici.
(mf/Izvor: SŠ Marka Marulića Slatina, prof. Zorislav Jelenčić)
Dojmovi s treninga:
Helena: Radionici smo pristupili dobrovoljno na poziv profesora. Na iznenađenje predavačice (a i svih nas) odazvalo se mnogo učenika te je u vrlo kratkom vremenskom roku učionica postala puna. Započeli smo kratkim međusobnim upoznavanjem te je nakon toga slijedila podjela u grupe i uvod u to što je debata. Upoznali smo se s osnovnim pojmovima koji se koriste u debatiranju, kao grupa osmišljavali smo i kratko analizirali aktualne debatne teme, predlagali pokoji argument i ono najvažnije, zabavili se i naučili kako je prava debata puno složenija i kompleksnija rasprava nego što smo mislili. Između svake aktivnosti slijedila je kratka pauza i jedna velika pauza za ručak gdje smo podijelili pizze. Punog želuca nastavili smo s aktivnostima te smo se ovaj put fokusirali na teme koje nas se više tiču – odnosno, što nedostaje gradu Slatini i kako možemo te probleme riješiti. Sve u svemu, radionica je bila vrlo korisna, predavačica otvorena i dobro raspoložena, a mi učenici otvoreni za suradnju, dobro smo iskoristili vrijeme provedeno tamo i nadamo se sličnim događanjima u našoj školi.
Valentino: Radionica o argumentiranom raspravljanju iznimno mi se dopala. Naime, prilika za učenjem izražavanja vlastitih stavova uz ispravnu potkrjepu je primjenjiva u svim društvenim aspektima, što nam svakako može doprinijeti u nadolazećem razvoju vještina, neovisno koji fakultet priželjkujemo upisati te na kakvim se pozicijama vidimo u budućnosti. Rad u skupinama je bio vrlo efikasan i potaknuo je bolje upoznavanje s našim vršnjacima.
Karlo: Danas je bilo naprosto fascinantno. Nisam ni znao kako zanimljive dobro razrađene debate mogu biti. Puno sam novih pojmova naučio i svidjeli su mi se praktični zadatci te vježbe koje smo izvodili u skupinama. Općenito me se grupni rad dopao, kao i činjenica da su ideje svakog člana bile prihvaćene i razrađene. Nakon ovoga zasigurno ću bolje debatirati nego prije zbog novih spoznaja na tom dragom mi području.
Lana: Radionica o debati bila mi je vrlo zanimljiva i korisna jer smo mogli naučiti nešto novo i surađivati s ostalima. Svidjeli su mi se zadatci i doza slobode koja nam je bila pružena pri obavljanju zadataka te kolegijalni odnos među prisutnima. Općenito je radionica bila vrlo zanimljiva i drago mi je što je svatko imao priliku izraziti vlastita razmišljanja.
Patricija: Radionica mi se iznimno svidjela. Pogotovo rad u grupama, upoznavanje drugih ljudi i međusobna komunikacija. Samo to što smo bili na ‘rendom’ način raspoređeni u grupe je super. Smišljanje teza i općenito o debati mi se isto svidjelo, te smo mnogo toga naučili naravno uz zabavu. Kasnije smo imali ručak – pizze, što je jako lijepa nagrada za naš trud vezano za sudjelovanje u aktivnostima i debati.
Dominik: Radionica mi se svidjela. Svi su imali priliku izražavati svoja stajališta te naučiti neke osnove debate. Međusobna suradnja je super prošla.
Iva L.: Prilično mi se svidjelo zato što sam upoznala puno novih ljudi i sprijateljila se, dojmile su me se razne aktivnosti koje su bile provedene, jer smo pričali o problemima, te predlagali rješenja za nedostatke u Slatini. Naučila sam puno novih izraza i informacija.
Nikol: Ja sam naučila da debata može biti usmena ili pismena i većinom se temelji na iznošenju misli. Svidjelo mi se što radimo u timovima i možemo uvidjeti o nekim problemima u našem gradu a i o problemima koji se događaju u današnjici.
Anja K.: Jučerašnja debata je bila vrlo poučna i naučila sam neke nove izraze. Aktivnosti su bile super. Bilo mi je zanimljivo što smo se međusobno upoznali i razmijenili stavove.
Lorena: Radionica mi je bila vrlo zanimljiva, svidjela mi se. Imali smo priliku naučiti nešto novo iz tog područja. Svidio mi se rad u grupama gdje smo imali priliku izraziti svoje mišljenje o određenim tezama. Mislim da bi ovakvih radionica trebalo biti više u našoj školi.
Elizabeta: Na radionicu nam je došla gospođa koja se zove Gabrijela. Predstavila nam je i opisala što je to debata i kako se debata odvija. Na početku smo se posložili po abecedi kako bi se međusobno upoznali jer su u radionici sudjelovali učenici iz različitih razreda i smjerova. Bili smo podijeljeni u 3 skupine i sami osmislili teze koje su u ovo vrijeme aktualne za debatu. Ono što smo radili na radionici bilo je jako zanimljivo, zadatci su bili super osmišljeni i zanimljivi tako da niti u jednom trenutku nije bilo dosadno. Zadatci su nam omogućili da razmišljamo i debatiramo. Prof. Zorislav nam je omogućio i ručak što je još više pomoglo u debati. Sve mi se jako svidjelo i voljela bi u ovom ponovno sudjelovati.
Frančeska: Meni se radionica jako svidjela. Bila je poučna i zabavna. Zanimljivo je bilo smišljati aktualne teme, argumente i nove planove zajedno s ostalim učenicima. Mogu reći da sam mnogo naučila i bilo bih mi drago opet sudjelovati u nekom sličnom i ovako edukativnom sadržaju.
Valerija: Na predavanju debatnog kluba je bilo vrlo poučno, naučila sam razne druge nazive za afirmacijsku i negaciju stranu. Bilo je zanimljivo raditi u grupi te raspravljati o aktualnim temama.
Teuta: Predavanje mi se jako svidjelo bilo je zanimljivo i poučno. Sviđa mi se što smo bili izmiješani te tako sa grupnim radom upoznavali jedni druge. Sviđaju mi de zadatci koji su bili zadani. Puno toga smo mogli naučiti i puno toga novog i korisnog naučiti.
Sara: Na edukaciji o debati svidjelo mi se kako smo odrađivali određene zadatke kao što su predstavljanje jednih drugima, smišljanje teza i određivanja kakve su. Naučila sam da je debata argumentirana rasprava i kako su Hrvati najbolji u debati te kako su uspjeli pobijediti Oxford. Također sam naučila da postoji planska i vrijednosna debata.
Ena: Na edukaciji o debati svidjelo mi se to sto smo se svi međusobno upoznali te podijelili različita mišljenja. Naučila sam kako pravilno treba voditi debatu, vrste debate te da je hrvatski debatni klub prvi u svijetu.
Hana R.: Radionica je bila zanimljiva i poučna. Aktivnosti su držale pažnju sudionika. Najviše mi se svidjela sloboda sastavljanja teza za debatu i uvodni dio radionice.
Marija: Učenici Srednje škole Marka Marulića sudjelovali su na radionici koja se bavila debatom. Voditeljica radionice Gabrijela radila je s učenicima koji su prvo ispričali par činjenica jedni o drugima, te smo se na taj način predstavili zatim smo pričali o tome što je to debata i kakva ona treba biti, te smo raspravljali o temama debata. Ovaj događaj organizirao je naš profesor Zorislav Jelenčić, koji je za vrijeme pauze došao sa pizzama, pa smo se fino najeli i nastavili dalje s debatom. Bilo je vrlo zanimljivo iskustvo, te se nadam takvim radionicama i u budućnosti.
Ana Nika: Radionica koja se odvila u utorak me je ugodno iznenadila. Obično nisam ljubitelj debata ali tu mi se svidjelo što nas je voditeljica provela kroz pojmove koji su vezani uz debatiranje. Zapravo me je privukla činjenica da ćemo moći iznijeti problem koji vidimo u Slatini. Također zanimljiv odabir vrsta pizze.
Iva D.: Radionica o debati mi se svidjela jer smo svi naučili nešto novo o argumentiranom raspravljanju i aktualnim temama u svijetu. Rad u grupi bio je vrlo zanimljiv i poučan i svi smo se tako mogli bolje upoznati i skupno surađivati.
Hana J.: Radionica je od samog početka bila zanimljiva i uključila je sve učenike u rad. Sve aktivnosti bile su dobro promišljene i tjerale su učenike na razmišljanje, a uz to su naučili sve osnove debate. Zadnja aktivnost se posebno isticala jer smo smišljali rješenja kako bi poboljšali svoj život u gradu Slatini.
Mario: Radionica je bila veoma zanimljiva i poučna. Imali smo mnogo slobode i izbora o zadanim temama te je sve bilo veoma poučno. Najviše mi se svidjelo to što sam upoznao i surađivao s učenicima iz drugih razreda te razmijenio informacije o njihovim stajalištima i mišljenjima o zadanim temama.