“Learnstone” i IoT u eteru Radio Slatine
Jučer smo u našem poslijepodnevnom programu ugostili učenike Srednje škole Marka Marulića, Marijana Benkovića, Patrika Vidu i Bornu Bulu te njihovog profesora i mentora Darka Špoljarića. Povod za gostovanje u našem programu je bilo Državno natjecanje iz informatike na kojem su predstavili platformu za vršnjačko učenje “Learnstone” s kojom su od 63 tima, osvojili visoko 9. mjesto. Ovaj trojac završava smjer tehničar za elektroniku i uz pomoć profesora Špoljarića nadograđuje svoje znanje i pokazuje interes za inovacijama. U zajedničkom radu su došli na ideju da žele napraviti platformu koja bi učenicima u svakom trenutku omogućila da dođe do traženog odgovora vezanog za gradivo, bez gubitka vremena na čitanje literature.
Profesor je prepoznao njihovu ideju i dao im punu podršku u realizaciji.
– Inače mi je namjera dati poticaj učenicima da samostalno razmišljaju i razvijaju kreativnost. Osluškujem njihove želje i mišljenja i idemo u tom smjeru. Ovdje se potvrdilo da su dečki imali izvrsnu ideju, koja je bila bolja od moje i ja sam ih podržao. Trebamo više slušati ideje mladih, – govori nam profesor Špoljarić.
U listopadu prošle godine su započeli rad na platformi. U školi su razmjenjivali informacije, dogovarali se o fazama izrade, ali glavninu posla su odrađivali u slobodno vrijeme, ponekad i do kasno u noć. Svatko je imao svoj dio posla. Patrik je radio programiranje, Borna je dizajnirao aplikaciju i izradio logo, a Marijan je izradio navigaciju aplikacije da bi bila što jednostavnija za korištenje.
– To je aplikacija koja pomaže učenicima da lakše dođu do traženih odgovora. Učenik u aplikaciji postavi željeno pitanje vezano za gradivo, a drugi učenik koji zna traženi odgovor, jednostavno napiše u aplikaciji, – objašnjava nam Patrik.
– Na ideju za baš takvu aplikaciju smo došli jer smo razmišljali u smjeru da bi bilo dobro da postoji jedno mjesto gdje se mogu „skladištiti“ rješenja i odgovori vezanih za gradivo kako bi olakšali i učenicima koji nisu uspjeli možda razumjeti određeno gradivo, – nadovezuje se Borna.
– Cilj nam je bila i suradnja između učenika da razmjenjuju informacije i stečeno znanje, – ističe profesor Darko Špoljarić.
– Aplikacija je trenutačno u fazi testiranja na uzorku od 100 učenika. Još vršimo određeno „dotjerivanje“, a sljedeće školske godine je planiramo pustiti u korištenje. Utisci su izrazito pozitivni i dobro je prihvaćena, – govori nam Marijan.
Ovaj tim je sa svojom aplikacijom prošao školsko, županijsko te je krajem travnja dospio na državno natjecanje koje se održavalo u Vodicama. Samim predstavljanjem su pobudili interes sponzora natjecanja. Prijavili su se i na natjecanje Digitalno – inovacijski inkubator gdje su ušli u uži izbor od 20 timova.
– Jako smo zadovoljni postignutim rezultatom, jer to nije natjecanje stečenog znanja već inovacija i kreativnosti. Tamo učenici dolaze sa svojim „proizvodima“ i razmjenjuju i ideje i iskustva, – ističe profesor Špoljarić.
Bitno je napomenuti da je ovaj trojac, osim osvojenog visokog 9. mjesta dobio i izravnu prednost pri upisu na FERIT koji će naravno i upisati, jer Marijan napominje da im je to i bio plan, a sada su to dobili kao nagradu.
Pred kraj našeg druženja u studiju nam se pridružila i Gita Špoljarić koju smo imali prilike upoznati u našim emisijama kao strastvenu bubnjarku. Imali smo i radio promociju njene slikovnice „Dobra priča bez naslova“. Članica je Mreže mladih savjetnika ureda pravobraniteljice za djecu i sudjelovala je na konferenciji za klimatske promjene.
Svježi uspjeh ove mlade djevojke je osvojena nagrada za najbolji blog na konferenciji Innovation day u Zagrebu.
To je završni događaj koji organizira Škola budućnosti.
– Bilo nas je troje učenika i dva mentora. Moj blog se zove „IoT mi hrani mačku dok ja gledam oblake“ i jako dobro opisuje uporabu IoT tehnologije jer nam može uštedjeti vrijeme pri obavljanju jednostavnih stvari, – objašnjava nam Gita.
Tema bloga je razvoj sadnice paprike uz pomoć pametne tehnologije. Svi podaci dolaze na zaslon i sadržaj bloga je ustvari praćenje razvoja biljke, vlažnosti tla, temperature zraka i ostalih čimbenika nužnih za razvoj biljke.
Škola je u samom projektu sudjelovala sa 16 učenika u 4 ekipe: Luka Jurešić, Marin Nikić, Ivan Škrobić, Klaudio Lokner, Slaven Minauf Benko, Luka Verić, Sven Oužecky, Mihael Varenica, Lana Šimić, Marijeta Jukić, Lorena Oužecky, Allison Miller, Benjamin Bore Lazić i Noa Nemet uz mentore Sanju Špoljarić i Darka Špoljarića koji im se ovom prilikom želio i zahvaliti putem eteru.
Kada smo ih pitali gdje se vide u budućnosti, Gita se vidi možda i u svijetu IoT tehnologije kojom je fascinirana, ali i dalje će biti aktivna u svojim hobijima, posebice sviranju bubnjeva. Dečki će nastaviti školovanje i svoj život vide u sferi programiranja.
Profesor Darko Špoljarić je izrazio želju da mu u karijeri školstva dođe što više učenika s kreativnim i inovativnim idejama koje je spreman podržati.
Borna je za kraj emisije poslao poruku slušateljima, da pri svakom projektu ili ideji budu svoji i kreativni i da ne odustaju.
Gita je poručila da se sve događa s razlogom i da sve na kraju sjedne na svoje mjesto.
Patrik je poručio slušateljima da ako do svog cilja idete teškim putem – to je pravi put.
Marijan je rekao da se ne treba previše obazirati na tuđa mišljenja već da vjerujete u sebe i uspjet ćete u bilo čemu.
Ovi mladi ljudi i njihov profesor su samo još jedan znak da naš mali grad ima mlade, u budućnosti „Velike“ ljude.
Citirala bih profesora Špoljarića: „Trebamo naćuliti uši i više slušati naše mlade“.
Svima puno uspjeha i dođite nam opet.
(Tekst: Ratka Turk/Foto: Elvis Marković)