Koncertom Končar/Bašić/Šimatović/Vidović zatvoren XXIV. festival DMK
Sinoć je u koncertnoj dvorani Hrvatskog doma održan posljednji koncert ovogodišnjih Dana Milka Kelemena, na kojemu su nastupili umjetnički voditelj DMK i svjetski poznati violinist Goran Končar, te mladi hrvatski glazbenici, pobjednici ovogodišnjeg Hrvatskog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, Divna Šimatović, Marija Bašić i Luka Vidović.
Posjetitelje festivala, među kojima je bila i zamjenica gradonačelnika Grada Slatine Sanja Mrzljak Jovanić, pozdravila je direktorica festivala DMK Jadranka Srdoč koja je tom prigodom rekla:
„Da bi imali festival moramo imati skladatelja, mi ga imamo i uvijek ćemo ga imati, to je Milko Kelemen, naš slavni sugrađanin, velikan hrvatske glazbe, glazbeni pedagog, pisac i svjetski putnik s kojim smo se svi kroz ove 24 godine, dok nije preminuo, intenzivno družili kroz razne programe, koncerte i susrete.
Imamo Milka Kelemena, imamo i festival, a da bi imali festival moramo imati i program koji je sastavljen prvenstveno od Kelemenovih djela, gdje smo kroz dosadašnja 24 festivala, izveli više od pola njegovog opusa, oko 60 kompozicija, a imat ćemo priliku, nadam se, u sljedećim godinama uz djela drugih suvremenih hrvatskih kompozitora i ponajboljih djela svjetske klasike, izvesti i preostala njegova djela.
Treba imati tim koji će to odraditi, držim da ga mi imamo. I ove su godine svi dionici ovoga projekta u sklopu organizacijskog odbora odlično odradili svoj posao.“
Kako je Milko Kelemen uvijek želio publiku iznenaditi, iznenađenje ovog koncerta bio je umjetnički voditelj DMK i svjetski poznati violinist Goran Končar koji je ukratko rezimirao ovogodišnji festival, te najavio sinoćnji program.
„Ovim koncertom završavaju 24. Dani Milka Kelemena u Slatini i drago mi je da ćemo predstaviti troje mladih virtuoza koji su među pobjednicima ovogodišnjeg Hrvatskog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, a slatinskoj su publici pripremili cijeli svoj natjecateljski program koji se inače ne čuje tako često.
Ono što bih želio posebno istaknuti na ovogodišnjem festivalu, prvom koji je održan, a da više nema Milka Kelemena među nama, ali isto tako i posljednji na koji je on još imao upliv u program i izbor izvođača, uz uvodni koncert Kimiko Nakazawe koja je u sklopu svoje europske turneje nastupila na neprocjenjivoj Stradivarijevoj violini, zatim otvorenja s Cantus ansamblom, jednim od naših najznačajnijih ansambala za suvremenu glazbu, između ostaloga ostvarili smo i vrijednu suradnju s kolegama, ovdje iz Slatine, što je jako važno, okrenuti se prema mladima, te se nadam da ćemo i u buduće imati izvedbe naših glazbenika koji su profesori, ali i umjetnici.
Prvi festival koji će se raditi bez Milka Kelemena je upravo onaj jubilarni 25.-ti u idućoj godini koji će također donijeti svjetski priznate umjetnike poput Zagrebačke filharmonije.
Iznimno je važno spomenuti da je ovo Vaš festival, mislim svih vas koji ste ovdje u Slatini, i Naš festival, svih nas koji smo u Hrvatskoj, jer mi u Hrvatskoj nemamo puno festivala suvremene glazbe. Uz zagrebački Biennale ovo je jedini programski osmišljen festival. Smjestio bi ga u vrh hrvatskih festivalskih zbivanja, koji jedini uz varaždinski festival Barokne glazbe ima jednu kvalitetnu programsku cjelinu.
Kada shvatimo da je festival naš, tek tada on počinje živjeti s gradom onako kako zapravo jedan festivalski grad treba, a s nadom u budući razvoj može se očekivati i veliki programski napredak na opće dobro svih Slatinčana, i da zajedno izgradimo ono što je posebnost ovog festivala, unutarnje vrijednosti, jer razumijevanje jedne fraze, pogotovo ako se radi o suvremenoj glazbi je nešto što je dodir univerzuma i sav smisao je u tome.“ – rekao je Končar te zaključio kako se svako i najmanje ulaganje u kulturu vraća jednim ogromnim vrijednostima za svakoga ponaosob, a konačno i za cijelu zajednicu.
Goran Končar sinoć je izveo djelo koje je, kako je rekao, Kelemenu bilo jako blisko, kojim je, kada je pisao skladbu za svoj Violinski koncert, bio opčinjen, odnosno Sarabandu Johanna Sebastijana Bacha. U Kelemenovom do sada neobjavljenom Violinskom koncertu nalaze se elementi iz Sarabande, tonalitet je gotovo identičan i ako zanemarimo onu unutarnju energiju koju donosi orkestar ono što se događa u violinskoj dionici u mnogim situacijama podsjeća upravo na tu univerzalnu širinu Johanna Sebastijana Bacha.
Potom su sa svojim natjecateljskim programom nastupili mladi hrvatski glazbenici, pobjednici ovogodišnjeg Hrvatskog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, Divna Šimatović na gitari, Marija Bašić na violini i Luka Vidović na gitari.
Divna Šimatović izvela je djela Sora, Paganinia, Poncea, Jelaske i Duartea, Marija Bašić djela Bacha, Bobića i Kelemena, a Luka Vidović Tedescoa i Paraća.
(mf/Foto: Mihaela Feldi)
[divider]