DOGAĐANJAKULTURA I OBRAZOVANJENASLOVNICA

Još jedna prelijepa glazbena priča Cantus Ansambla na Danima Milka Kelemena

Dani Milka Kelemena ne bi bili potpuni bez Cantus Anambla koji je i ove godine pripremio izvrstan program na kojemu su se našla djela Igora Stravinskog, Rubena Radice, Milka Kelemena i Sande Majurec.

Nakon što je u protekle dvije godine imao čast otvoriti, odnosno zatvoriti festival, ove se godine Cantus Ansambl našao u zlatnoj sredini te je ponovno posjetiteljima priuštio maestralnu večer suvremene glazbe.

A upravo suvremena glazba u Hrvatskoj, ona hrvatskih skladatelja, ali i predstavnika međunarodne scene već puna dva desetljeća uvelike živi kroz aktivnosti Cantus Ansambla koji je osnovan s ciljem istraživanja, otkrivanja i predstavljanja novih te dotada neistraženih sfera Nove glazbe.

Viziju četiri vrsna skladatelja koja su se našla na repertoaru Cantus Ansambla u sklopu 27. izdanja Dana Milka Kelemena u Slatini slušateljima je vrhunski dočaralo deset glazbenika pod ravnanjem umjetničkog voditelja, prof. Berislava Šipuša koji je tradicionalno i najavio svaku skladbu prije njezine izvedbe.

Tako je ova glazbena večer započela skladbom Milka Kelemena iz 1965./66. godine za puhački kvintet francuskog imena Etudes contrapuntiques, a zanimljivost ovoga koncerta je da su sve skladbe, uključujući i drugu po redu, mlade skladateljice Sandre Majurec koja je skladbu I ritorni (Povratci) napisala tek prije nekoliko godina, vođene idejom višeglasja, odnosno tehnikom kontrapunkta. Tako se na neki način glazba, pogotovo kod Kelemena, kreće u suprotnim smjerovima, svaki glas gotovo slobodan da bi se povremeno glasovi ponovno našli u nekim zajedničkim smjerovima.

Uslijedila je izvedba najstarije kompozicije na ovom koncertu imena Septet ruskog skladatelja ukrajinskog porijekla Igora Stravinskog koji je to djelo napisao krajem 1952. odnosno početkom 1953. godine.

Koncert je završio skladbom Rubena Radice, jednog od prvih učenika Milka Kelemena koji je nakon što je diplomirao kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Stjepana Šuleka i ostao na toj istoj Akademiji i vrlo brzo postao profesor kompozicije, na neki način konkurent prof. Šuleku, potpuno drugog pristupa i potpuno drugog glazbenog jezika.

Izvođenjem djela Četiri dramska epigrama ovom je prigodom ujedno odana počast Rubenu Radici koji je na žalost preminuo ovoga ljeta u svojoj 90. godini.

Bila je to još jedna glazbena priča istkana vrlo vještim prstima skladatelja i dirigenta, i ne smijemo zaboraviti dugogodišnjeg Kelemenovog prijatelja, Berislava Šipuša, koju je publika nagradila ogromnim aplauzom.
(mf/Foto: Mihaela Feldi)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button