HRVATSKI URED ZA KREATIVNOST I INOVACIJE: O razvoju društvenog poduzetništva među mladima
Kod društvenog poduzetništva ostvarena se dobit u cijelosti ili većim dijelom ulaže za dobrobit zajednice
U sklopu projekta „Fair share model razvoja društvenog poduzetništva među mladima“ Hrvatski ured za kreativnost i inovacije (HUKI) organizirao je u multifunkcionalnoj dvorani Poduzetničkog inkubatora u Slatini Informativnu radionicu o društvenom poduzetništvu. Riječ je o poslovanju temeljenom na načelima društvene, okolišne i ekonomske održivosti, kod kojega se ostvarena dobit u cijelosti ili većim dijelom ulaže za dobrobit zajednice.
U sklopu radionice sudionici su mogli saznati više o definiciji društvenog poduzetništva, o razlici između društvenog i klasičnog poduzeća, primjerima društvenog poduzetništva u svijetu, situaciji u Republici Hrvatskoj i primjerima društvenog poduzetništva u Hrvatskoj, „fair share“ modelu društvenog poduzetništva, te o HUKI-ju i njegovoj društveno-poduzetničkoj inicijativi.
Riječ je o projektu financiranom iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“. Cilj toga projekta je podupiranje poslovanja novih i postojećih društvenih poduzetnika, povećanje vidljivosti modela poslovanja društvenog poduzetništva te širenje praktičnih znanja o društvenom poduzetništvu.
– Provođenjem radionica diljem Hrvatske želimo proširiti svijest o društvenom poduzetništvu, osobito među mladima, i približiti im tematiku društvenog poduzetništva, za koje vjerujemo da ima veliku budućnost i u svijetu, i kod nas. Radionice su jedan od projektnih elemenata i provodimo ih na interaktivan način s manjim grupama – pojasnio je Zdeslav Marković iz HUKI-ja.
On kaže da je društveno poduzetništvo u Hrvatskoj na počecima, što se može vidjeti iz broja društvenih poduzetnika i inicijativa koje se stvaraju u tom području. Javni natječaji ESF-a i naših ministarstava potiču razvoj društvenog poduzetništva, ali to je svakako nešto o čemu treba više govoriti, što treba u medijima biti zastupljenije i o čemu treba javno raspravljati.
– Provodeći ovaj projekt mi vidimo da javnost nije dovoljno upoznata s tom tematikom, a i sami poduzetnici koji bi mogli implementirati takav način poslovanja nisu uvijek svjesni što to točno znači i na koji način provesti tranziciju u takav model. Želimo mladima pokazati da poduzetništvo ne mora biti onaj klasični model gdje vlasnik ubire ostvareni profit, već da poduzeća koja imaju poslovanje složeno po principima društvenog poduzetništva mogu stvarati nešto vrjednije, odnosno vraćati u zajednicu sve što uspiju kroz svoje standardne usluge i proizvode proizvesti i zaraditi.
Radionicu u Slatini održali su zaposlenici HUKI-ja Zdeslav Marković i Blanka Hlad, koja i voditeljica projekta, a organizirana je u suradnji sa slatinskom Udrugom mladih Krik i tvrtkom Bombus j.d.o.o.
(Petar Žarković, Glas Slavonije)