Erasmus+ YOUTH: Diseminacijske radionice treninga „Beyond Labels“ i „Into the Future“ u Srednjoj školi Marka Marulića
U suradnji sa Srednjom školom Marka Marulića iz Slatine i profesoricama Dijanom Fotez, Željkom Balković i Dinkom Prenković te psihologinjom Ljiljanom Matošević jučer (utorak) je knjižničarka Melita Schmitz održala diseminacijske radionice treninga „Beyond Labels“ i „Into the Future“ koji su financirani sredstvima Europske komisije u organizaciji udruga iz Češke „Brno Connected“ i Njemačke „NaturKultur“ s partnerskom organizacijom iz Hrvatske „Ocean znanja“.
Učenicima 2., 3. i 4. razreda gimnazije predstavljen je Erasmus+ YOUTH program te mogućnosti koje mladi mogu realizirati u svome školovanju u okviru toga programa.
Knjižničarka Schmitz predstavila je treninge „Beyond Labels“ i „Into the Future“ na kojima je sudjelovala te je stečena znanja primijenila u radionicama.
Prva radionica odnosila se na timski rad te je od sudionika zahtijevala rad u timu, timsku suradnju, dogovaranje, usklađivanje i zajedničko osmišljavanje mostova od već korištenog materijala kao što je karton za kutije. Učenici su u grupama izradili mostove te su nakon radionice imali zajednički osvrt na njihov timski rad. Tom su prigodom iznijeli kako su se osjećali kao dio tima, jesu li zadovoljni svojim doprinosom ovome zadatku, što su mogli bolje učiniti i na kraju kako su zajednički funkcionirali kao tim. Ovakvi zadaci pružaju učenicima mogućnost da izvrše samorefleksiju te se promotre iz „perspektive neovisnog promatrača“ i na taj način razluče jesu li više timski igrači ili bolje funkcioniraju kada samostalno izvršavaju zadatke.
Učenici završnog razreda gimnazije izradili su plakat „Škola u 21. stoljeću“. Budući da su već dvanaest godina u sustavu obrazovanja u ovome zadatku mogli su se kritički osvrnuti na svoje školovanje te predložiti koje izmjene bi oni željeli učiniti, a da školovanje bude ugodnije, uspješnije i sa što manje stresa.
Njihovi prijedlozi odnosili su se na smanjenje opsega nastavnoga gradiva, na kreativni pristup nastavi, uvođenje što više likovne i glazbene umjetnosti i izražavanja u programe, na uvođenju istraživačke i projektne nastave te na više zajedničkoga druženja i socijalizacije.
(mf; Izvor: Melita Schmitz, dipl. bibl.)