Erasmus+, Škola bez granica: predstavljen tečaj “A Classroom with an Open Door to the World”
Jučer, 9. prosinca učiteljica Osnovne škole Eugena Kumičića Slatina, Silvija Mađarić predstavila je tečaj “A Classroom with an Open Door to the World” Županijskom stručnom vijeću za nastavnike engleskoga jezika osnovnih i srednjih škola. U ožujku ove godine sudjelovala je na tečaju koji je trajao 10 dana, od 5. do 15. ožujka, te je objedinio dvije teme projekta, Škola bez granica, unutar Erasmus+ programa Ključna aktivnost 1 – Učenje na otvorenom i Internacionalizacija škole.
Tečaj koji je održan na karipskom otočju Guadeloupe koje pripada Francuskoj pohađalo je 8 sudionika iz Hrvatske, Španjolske, Italije, Slovenije i Poljske.
Tečaj je obuhvatio nekoliko tema koje su vrlo važne i korisne za internacionalizaciju škole, ali i poticanje učenja na otvorenom. Polaznici su učili o važnosti i jačanju vlastitog identiteta te kako je i u kojoj mjeri povezan s nacionalnim identitetom i kulturom, jer da bismo razumjeti vlastitu kulturu, potrebno je njegovati i cijeniti druge kulture. Na to su se nadovezali s dimenzijama multikuluturalizma kao što su: integracija, znanje, jednakost, odbacivanje predrasuda te osnaživanje socijalne kulture.
– Glazba i kultura? Naravno. Ako pogledamo različita društva možemo uvidjeti kako je glazba uvijek bila važan dio i ima vrlo bitno ulogu u ljudskom životu. Kako je Guadeloupe vrlo specifičan kulturološki otok – indijski, afrički i francuski, ponekad je bilo potrebno komunicirati na drugačiji način s obzirom na jezične barijere. Tako smo čuli, naučili i isprobali Gwo Ka bubnjeve koji su tradicionalna glazba otočja i sviraju se u 7 ritmova. Svaki ritam označava različitu ulogu (patnja, bol, jakost naroda i slično).
Nastavili smo s temom Tko je globalni građanin? Netko tko razumije svijet i njegovu širu sliku te aktivnost sudjeluje u zajednici kako bi naš planet bio ravnopravniji, pravedniji i održiviji. Kroz 5 tema – identitet i pripadanje, održivi razvoj, sukob i mir, poštenje i jednakost te prava i obveze, možemo s učenicima poticati raspravu, izrađivati projekte i provoditi raznovrsne aktivnosti kako bi od malena usadili osjećaj za svijet kao cjelinu.
Ono što je važno za našu školu, jer se dugi niz godina bavimo međunarodnim projektima, je upravo internacionalizacija škole – kako je integrirati u školski kurikulum i provoditi aktivnosti unutar razreda ali i na nivou škole te kako je potrebno uključiti u takav plan kurikulumske aktivnosti, međupredmetne teme, korelaciju te povezanost sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Pred kraj tečaja bavili smo se također i temama poput Ključne kompetencije, Erasmus+ projekti te Etwinning projekti. Sve teme su osim teorijskog dijela zahtijevale i angažman sudionika te su svi učitelji trebali osmisliti i prezentirati vlastite aktivnosti u sklopu zadanih tema.
Dobili smo mnoštvo savjeta kako poboljšati rad na međunarodnim projektima, izmjenjivali smo ideje za aktivnosti koje bi obuhvatile navedene teme te koje je moguće integrirati u svakodnevnom radu s učenicima.
Boravak u Guadeloupeu sudionicima je donio brojna iskustva u kojima su se upoznali s predivnim otočjem – pješčanim i vulkanskim plažama, prašumama, vodopadima, boravili na plantažama banana i upoznali jedan specifičan otok isprepleten različitim kulturama i običajima, ali i doživotna prijateljstva, – ispričala je Silvija Mađarić, učiteljica Engleskog jezika.
(mf/Izvor: OŠ E. Kumičića, Silvija Mađarić, učiteljica Engleskog jezika)