Erasmus+, Kids from the future, Tečaj u Portugalu
U organizaciji CREF – Centro de Recursos Educativos e Formação od 25. veljače do 2. ožujka u Portugalu je održan tečaj „SPECIAL NEEDS: THE CHALLENGE OF INCLUSION “ u sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Kids from the future“ koji financijski podržava Agencija za mobilnost i programe Europske Unije, a u OŠ Eugena Kumičića Slatina provodi se od 1.srpnja 2018. godine.
Na tečaju su uz učiteljicu razredne nastave Jasnu Kizivat i edukacijsku-rehabilitatoricu Ivanu Sabolić OŠ Eugena Kumičića Slatina sudjelovale i učiteljice iz Španjolske, Poljske, Slovenije, Italije i Litve.
Tečaj je bio namijenjen nastavnicima i školskom osoblju od predškolske razine do osnovnog, srednjeg, stručnog obrazovanja i obrazovanja odraslih osoba koji su kroz edukaciju i praktičan rad dobili nove ideje za uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u redovan razred te se upoznali s načinima korištenja ICT alata.
U sklopu tečaja sudionici su imali prigodu posjetiti različite vrste škola, službene i privatne kao i one koje razvijaju metodologije prema korištenju “Učionice budućnosti” u kojoj će učitelji biti mentori, a ne prenositelji znanja, uključujući mobilne uređaje u obrazovanju.
Održano je nekoliko edukacija na teme: gluhi i slijepi u inkluzivnom obrazovanju, Portugalski obrazovni sustav – učenici s teškoćama u razvoju u redovnoj školi, osobitosti djece s autizmom, korištenje ICT alata, cerebralna paraliza, boccia game, a u sklopu posjeta školama sudionici su imali priliku promatrati odnos inkluzivne društvene i odgojno-obrazovne zajednice prema učenicima s teškoćama, njihovo uključivanje, školovanje, pružanje podrške te vrednovanje postignuća unutar odgojno obrazovnog sustava, gdje je naglašeno kako su najvažnije prilike za ostvarivanje potencijala, one prilike koje učenici s teškoćama svakodnevno imaju u svom razredu.
Po završenoj edukaciji organiziran je završni razgovor polaznica iz svih zemalja. Cilj razgovora bio je rasprava i sažimanje svih sadržaja što su ih polaznice imale priliku vidjeti, naučiti, iskusiti te pomoći polaznicama u planiranju, organiziranju i provođenju stečenih znanja u svom radu.
Završni zadatak bio je grupni rad gdje je svaka grupa predstavila usvojenost danih sadržaja tijekom tjedna.
(mf/Izvor: OŠ Eugena Kumičića Slatina, Silvija Mađarić)
[divider]