DOGAĐANJANASLOVNICAŽUPANIJA

Dan europskog broja 112: Djelatnici Županijskog centra Virovitica prošle godine zaprimili gotovo 16 tisuća poziva, njih samo 30 je bilo zlonamjernih

Obilježava se Dan europskog broja 112. Naime, Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama (standardnim operativnim postupcima, komunikacijskim protokolima, uputama i drugim operativnim dokumentima) pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno-dojavne jedinice hitnih, spasilačkih i drugih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose.

Ravnateljstvo civilne zaštite – Službu civilne zaštite Virovitica, odnosno Županijski centar 112 Virovitica, u petak su posjetili virovitičko-podravski župan Igor Andrović i njegov zamjenik Marijo Klement, a dočekali su ih – voditelj Centra Zdenko Čapo i voditelj Službe civilne zaštite Virovitica Josip Job sa suradnicima.

Samo u 2022. godini, Županijski centar 112 Virovitica zaprimio je 15.855 poziva, što je manje u odnosu na 2021. godinu kada ih je bilo 16.207, a razlog tome je kaže voditelj Centra Zdenko Čapo, svijest građana koja se uvelike promijenila. Također, u prošloj godini zlonamjernih poziva zaprimljeno je samo 30.

– Ljudi su stvarno prepoznali stvarnu namjeru broja 112 i broj zlonamjernih poziva se smanjio. Od tih 16 tisuća poziva skoro 9 tisuća je događaja koji se opet klasificiraju kao složeni, sigurnosni, medicinski i vatrogasni događaji. Našu službu mogu pozvati s fiksnog i mobilnog telefona, putem poziva iz vozila, odnosno kada se dogodi nesreća na novijim automobilima automatski se upali SOS i dobijemo poziv iz vozila, ali i putem SMS poruke. Radi se na tome i intencija je Europske unije da se do 2027. godine uvede i video poziv odnosno da se omogući svim osobama koji imaju zdravstvenih problema da mogu ostvariti poziv za žurnu pomoć. Također, kada se nazove broj 112 mi dobijemo točnu lokaciju osobe kojoj je potrebna pomoć. Naravno, djelatnici rade prema protokolu gdje djelatnik postavlja određena pitanja odnosno osnovna pitanja da bi se došlo do stvarnog stanja. Broj događa je prošle godine porastao na nekih 67 posto namjenski, dakle dostigli smo onu razinu svijesti ljudi da zovu 112 kada im je zaista potrebna neka žurna služba, – kazao je Zdenko Čapo te istaknuo kako svake godine Civilna zaštita vrši edukaciju po vrtićima i školama što je pridonijelo da se smanji broj zlonamjernih poziva.

Podršku i zahvalu djelatnicima na odgovornom obavljanju posla, iskazao je župan Igor Andrović.

– Kao i svake godine u povodu Dana broja 112 obišli smo Ravnateljstvo civilne zaštite gdje smo se još jednom uvjerili kako ova služba odlično funkcionira, kako ima visoko motivirane profesionalne djelatnike koji su prvi kontakt kada se dogodi neka nesreća na području naše županije. Tako je bilo i prošlog vikenda kada je županiju pogodilo olujno nevrijeme. Ono što me veseli je činjenica da se broj poziva smanjio jer se zove stvarno iz opravdanih razloga, nepotrebno se više ne opterećuju linije, – rekao je župan Igor Andrović.

(nm/icv.hr, Foto: Kristijan Toplak)

Možda će vas zanimati i ...

Back to top button